Reklamace a vrácení zboží
Tento Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek společnosti WEBTIP, s. r. o. se sídlem Křimická 79, Plzeň, PSČ: 318 00, IČ: 26384957, DIČ: CZ26384957 zapsané u Krajského soudu v Plzni oddíl C, vložka 16882 pro internetový obchod www.hawaj.cz.
Podrobné informace
- Reklamace
Reklamace
Kupující spotřebitel je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí.
V případě, že zákazník objevil na zakoupeném zboží v průběhu záruční doby vadu, která nebyla způsobena jeho nevhodným používáním, ale vadou samotného výrobku nebo pokud zboží neodpovídá deklarovaným parametrům má v záruční době právo na bezplatnou reklamaci zboží. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
Postup reklamace:
- Nejdříve nás informujte o reklamaci emailem na reklamace@hawaj.cz
Doporučujeme před dalším postupem vyčkat na opověď našeho reklamačního technika, který si může vyžádat zaslání fotografií nebo doplňujících informací.
- Reklamované zboží s případným příslušenstvím nutným pro posouzení reklamace zašlete jako obyčejný balík (bez dobírky) na níže uvedenou adresu.
Zajistěte prosím, aby zboží bylo dostatečně a správně zabalené a nemohlo se při přepravě poškodit.
- Do zásilky přiložte doklad o koupi* a na něj uveďte tyto informace:
Důvod reklamace (podrobný popis závady)
Požadovaný způsob vyřízení reklamace
Vaši adresu pro zaslání reklamovaného zboží zpět
Telefon + email
Adresa pro zaslání reklamace
WEBTIP s.r.o.
Líšťanská 652
330 33 Město Touškov* V případě, že již nemáte doklad o koupi zboží (fakturu), stačí nás kontaktovat a doklad vám zašleme na email.
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace (den doručení zboží do našeho skladu). Pro prodloužení záruční lhůty či její zachování je však relevantní datum oznámení reklamace na email. O vyřízení reklamace bude prodávající informovat kupujícího emailem (na email uvedený při objednávce zboží nebo na Vámi uvedený email při reklamaci). Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně dlouhou. O vyřízení reklamace musí prodávající kupujícího informovat - do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla. Po uplynutí 30 denní lhůty pro vyřízení reklamace v případě, že reklamace vyřízena nebyla, se má za to, že vada na věci skutečně existovala a kupujícímu se přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o vadu neodstranitelnou (viz níže).
Reklamační protokol (potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje) je zaslán zákazníkovi emailem bezprostředně po přijetí reklamace. V případě osobního uplatnění je předán ihned.
Dále prodávající vydá bezodkladně po vyřízení reklamace spotřebiteli potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí.
Kupující má právo na úhradu nutných nákladů(zejména nákladů na dopravu zboží k reklamaci), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady (doporučujeme požádat nejdéle do 30 dnů po vyřízení reklamace – zákonná lhůta tím není dotčena).V případě zjevně neoprávněné reklamace (pokud se jedná o zjevně šikanózní postup spotřebitele) nemá spotřebitel nárok na náhradu svých nákladů spojených s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady věci má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.
Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody vyplývající z provozu výrobků, funkčních vlastností a škod z neodborného používání výrobků, stejně jako škod způsobených vnějšími událostmi a chybnou manipulací.
Je vhodné zboží zasílat v originálním obalu nebo jiné vyhovujícím přepravním obalu, protože dodavatel neručí za případné mechanické poškození před přijetím zboží. Prodejce nezajišťuje pozáruční servis ani neprodává všechny náhradní díly na nabízený sortiment produktů. Reklamace nejsou v žádném případě zpoplatněny.Spotřebitel při uplatnění záruky má:
- Nemá-li věc vlastnosti, rozměry, provedení, nehodí-li se ke stanovenému způsobu užívání, případně nevyhovuje-li požadavkům právních předpisů, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
- Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má kupující i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má kupující i právo od smlouvy odstoupit.
- Neodstoupí-li kupující od smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nové věci bez vad, na výměnu její součásti nebo na opravu věci, může požadovat přiměřenou slevu. Kupující má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu prodávající nemůže dodat novou věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
- Nejdříve nás informujte o reklamaci emailem na reklamace@hawaj.cz
- Vrácení zboží, odstoupení od smlouvy
Vrácení zboží, odstoupení od smlouvy
Spotřebitel má právo podle § 1829 Nového občanského zákoníku odstoupit od smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku do 14-ti dnů od převzetí zboží (Odstoupení od smlouvy postačí odeslat (nikoliv doručit) nejpozději poslední den 14 denní lhůty od převzetí zboží spotřebitelem), vyjma případů výslovně uvedených v odst.8 téhož ustanovení občanského zákoníku, tedy:
Kromě případů, kdy je odstoupení od smlouvy výslovně ujednáno, nemůže spotřebitel odstoupit podle odstavce 7 od smluv:
a) o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy,
b) o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
c) o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele,
d) o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu,
e) o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
f) o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů,
g) o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
h) o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
i) o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
j) o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu,
k) uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby, nebo
l) o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.Předmět odstoupení od smlouvy doručte na adresu našeho skladu WEBTIP, s. r. o., Líšťanská 652, 330 33 Město Touškov. Ke zboží přiložte nejlépe dopis s formálním odstoupením od kupní smlouvy s uvedením čísla objednávky nebo toto odstoupení od kupní smlouvy oznamte telefonicky, emailem či dalším vhodným způsobem. Odstoupení od smlouvy ovšem doporučujeme zaslat nejlépe písemně spolu s balíkem.
Pokud se tak spotřebitel rozhodne, musí nepoškozené zboží, nejlépe bez známek užívání nebo opotřebování, v původním nepoškozeném obalu poslat zpět prodávajícímu současně s odstoupením od smlouvy nebo bez zbytečného odkladu po jeho odeslání. V takovém případě bude spotřebiteli při oprávněném odstoupení vrácena plná částka za zboží. Prodávající má právo pouze na náhradu skutečně vynaložených nákladů spojených s vrácením zboží (a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou), pokud tyto náklady skutečně vzniknou a prodávající je bude schopen prokázat.
Nejpozději do 14 dnů od doručení odstoupení od kupní smlouvy za podmínky prokázání odeslání zboží nebo jeho předání budou zaslány peníze za zboží, na adresu kupujícího nebo převodem na účet kupujícího (dle jeho volby v odstoupení od smlouvy).V této lhůtě bude také kupující o vrácení finančních prostředků informován. Dodavatel není povinen vrátit přijaté peněžité plnění spotřebiteli dříve než mu spotřebitel prokáže, že dané zboží odeslal nebo mu jej předá. Pokud jde o prokázání odeslání, pak musí být prokázáno, že jde o stejné zboží ve stejném stavu, jako bylo doručeno.
Pokud se spotřebitel rozhodne odstoupit od smlouvy a zboží je již používané nebo má porušený obal nebo nemá obal žádný nebrání toto v právu spotřebitele odstoupit od smlouvy, ale prodávající má právo na náklady spojené s uvedením zboží do původního stavu či náhradu škody.
Jestliže spotřebitel zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který dodavatel nabízí, pak dodavatel vrátí spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání. Osobní odběr se jako doprava zboží nebere.
V případě odstoupení od Kupní smlouvy nese náklady spojené s navrácením zboží spotřebitel.
- Postup reklamace při zjištění vady při převzetí zboží od dopravce
Vrácení zboží, odstoupení od smlouvy
Zákazník je povinen prohlédnout si zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno jakékoliv mechanické nebo jiné poškození obalu výrobku, je zákazník za přítomnosti dopravce povinen zkontrolovat stav zboží, a v případě poškození vyhotovit záznam o poškození zásilky a nechat si tuto skutečnost potvrdit dopravcem.Kupující je povinen vizuálně zkontrolovat obal zboží přímo před dopravcem a případné poškození ihned na místě uvést do písemného škodního záznamu a to formou Zápisu o škodě nebo přípisem do doručovacího listu dopravce. Bez tohoto zápisu nebo v případě, že dopravce odmítl tento zápis vyhotovit, není příjemce povinen zásilku převzít. Samostatný zápis o škodě nebo přípis o škodě do potvrzení o předání zásilky je podkladem pro následné uplatnění práv poškozené strany. Pokud se jednalo o reklamaci skrytých vad,tedy situaci, kdy kupující zjistí vady na zboží až po jeho rozbalení,je povinností kupujícího reklamovat tuto zásilku u prodávajícího, který je plátcem dopravného nejpozději do tří dnů. Na pozdější reklamace na vady způsobené přepravou po uplynutí této lhůty u kupujícího, který není spotřebitelem, pak nelze brát zřetel a budou zamítnuty. Nedodržení výše uvedeného postupu se nijak nedotýká práva spotřebitele uplatnit u prodávajícího odpovědnost za vady.
- Záruční doba a záruční list
Záruční doba a záruční list
Záruční doba je uvedena u každého zboží v jeho popisu. Zákonná záruka je nejméně 24 měsíců. Záruční doba se dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci
Jako záruční list obecně slouží daňový doklad. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemnou formou (záruční list). Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu prodávajícího, jeho identifikační číslo, sídlo, jde-li o právnickou osobu, nebo bydliště, jde-li o fyzickou osobu. Umožňuje-li to povaha věci, postačuje namísto záručního listu vydat kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje. Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, prodávající v záručním listě srozumitelným způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu prodávající zároveň uvede, že poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží. Nesplněním povinností týkajících se vydání záručního listu není platnost záruky dotčena. Prodloužená záruka – tato záruka musí být vždy v souladu se záručními podmínkami danými výrobcem a s jakoukoli související reklamou. V takovém případě musí záruční list vždy obsahovat náležitosti a být vydán v souladu s výše uvedenými podmínkami.
Záruční doba začíná běžet zásadně dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem uvedeným na záručním listě. Má-li koupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začně záruční doba běžet až ode dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří dýdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
Záruka se nevztahuje na:
- neodbornou instalací, zacházením, obsluhou či použitím, které jsou v rozporu s uživatelskou příručkou
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci
- zboží bylo poškozeno živly
- zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci
- zboží poškozené zapojením do sítě neodpovídající příslušné ČSN, nebo poškozením účinky přepětí v rozvodné síti (mimo obvyklé výchylky).
- opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním
Zákazníkům, kteří zboží používají pro účel podnikání nebo obchodu s daným výrobkem, je záruční doba stanovena na 1 rok.
- Rozpor s kupní smlouvou
Jakost při převzetí
Ve smyslu příslušných ustanovení Nového občanského zákoníku a Zákona na ochranu spotřebitele prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí.
- Storno objednávky
Storno objednávky
Spotřebitel může stornovat objednávku, kterou ještě nepřevzal emailem na info@hawaj.cz. Stačí uvéct číslo objednávky.
- Vzor formuláře pro odstoupení od kupní smlouvy
Tento Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek společnosti WEBTIP, s. r. o. se sídlem Křimická 79, Plzeň, PSČ: 318 00, IČ: 26384957, DIČ: CZ26384957 zapsané u Krajského soudu v Plzni oddíl C, vložka 16882 pro internetový obchod www.hawaj.cz.